Názov školy | Základná škola Eduarda Schreibera |
Adresa školy | Ul. Schreiberova 372/6, Lednické Rovne |
Telefón | 042/4693547 |
riaditel@zslednickerovne.sk | |
WWW stránka | https://www.zsledrovne.sk |
Priezvisko, meno | telefón | ||
---|---|---|---|
Riaditeľ | PhDr. Ľuba Potočná | +421911504411 | riaditel@zslednickerovne.sk |
ZRŠ I | Mgr. Alena Kanderková | +421424711381 | kanderkova.alena@zslednickerovne.sk |
ZRŠ II | Mgr. Eleonóra Bezáková | +421424693547 | bezakova.eleonora@zslednickerovne.sk |
Titl., priezvisko, meno | Kontakt | Funkcia | |
---|---|---|---|
predseda | Mgr. Paganíková Michaela | paganikova.michaela@zslednickerovne.sk | predseda |
pedagogickí zamestnanci | Mgr. Brozáková Andrea | brozakova.andrea@zslednickerovne.sk | podpredseda |
ostatní zamestnanci | Ing. Čížová Eva | cizova.eva@zslednickerovne.sk | člen |
zástupcovia rodičov | Mgr. Mičková Mariana | člen | |
Mališová Marika | člen | ||
Mgr. Rohlíková Zuzana | člen | ||
Prezentová Monika | člen | ||
zástupca zriaďovateľa | Bc. Juraj Mašlaň | jurajmaslan@gmail.com | člen |
Ing. Backo Stanislav | backo@lednickerovne.sk | člen | |
Ing. Brezániová Gabriela | brezaniova@lednickerovne.sk | člen | |
Chudada Milan | chudada@lednickerovne.sk | člen |
Názov | Obec Lednické Rovne |
Sídlo | Námestie Slobody 32, Lednické Rovne |
Telefón | 042/ 285 3402 |
m.horecny@lednickerovne.sk |
Rada školy vo svojej činnosti vychádzala z plánu práce a na zasadnutiach prerokovala:
- plán zasadnutí Rady školy na daný školský rok,
- učebný plán, Školský vzdelávací program, Výchovný program,
- vnútorný školský poriadok,
- správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za predchádzajúci
školský rok.
Rada školy bola informovaná:
- o Pláne práce školy, počte žiakov v triedach, o pedagogickom, organizačnom a materiálno-
technickom zabezpečení výchovno-vzdelávacieho procesu pre daný školský rok,
- o koncepčnom zámere školy, o prebiehajúcich aktivitách a projektoch školy,
- o možnosti záujmovej činnosti žiakov a súťažiach,
- o úrovni spolupráce s rodičmi, formách a možnostiach ďalšieho rozvoja,
- o zápise do 1. ročníka a ponuke možností školy,
- o výchovno-vzdelávacích výsledkov za 1. polrok školského roka,
- o aktuálnej činnosti a hospodárení školy,
- o návrhu rozpočtu školy na nasledujúci kalendárny rok.
Rada školy riešila otázky spojené s výchovno-vzdelávacími problémami a s materiálno-technickým zabezpečením.
MZ a PK zasadali podľa plánu jednotlivých MZ a PK, 4 -6 x za školský rok za priamej účasti zástupcov vedenia školy.
Názov metodického združenia /MZ/ a predmetovej komisie /PK/ | Vedúci | Zastúpenie predmetov |
---|---|---|
MZ 1.-4. ročník | Mgr. Marica Chaloupková | vš. v 1.-4. ročníku |
PK jazyk a komuniákácia | Mgr. Michaela Paganíková | SJL, ANJ, NEJ |
PK matematika a práca s informáciami, človek a príroda | Ing. Antónia Turiaková | MAT, INF, FYZ |
PK človek a spoločnosť, človek a hodnoty, človek a príroda | Mgr. Mária Loduhová | DEJ, OBN, ETV, NBV, BIO, CHE, GEG |
Pk umenie a kultúra, zdravie a pohyb, človek a svet práce | Mgr. Zuzana Dobrodenková | HUV, VYV, TSV, THD, PBM |
Počet žiakov školy: 425
Počet tried: 21
Počet oddelení ŠKD: 5
Ročník: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet tried | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 21 |
počet žiakov | 55 | 58 | 50 | 50 | 40 | 47 | 44 | 36 | 45 | 425 |
z toho v ŠKD | 41 | 45 | 26 | 13 | 125 |
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. |
---|---|---|
TPP | 31 | 15 |
DPP | 11 | 1 |
Znížený úväzok | 7 | 5 |
ZPS | 2 | 2 |
Na dohodu | 0 | 0 |
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|---|---|---|
učiteľov | 0 | 30 | 30 |
vychovávateľov | 0 | 5 | 5 |
asistentov učiteľa | 0 | 5 | 5 |
školský psychológ | 0 | 1 | 1 |
ŠŠP | 0 | 1 | 1 |
spolu | 0 | 42 | 42 |
Trieda | Predmet | Počet hodín týždenne |
---|---|---|
5.A | THD | 1 |
6.A | VYV | 1 |
6.B | HUV | 1 |
7.A | THD | 1 |
7.A | HUV | 1 |
7.B | THD | 1 |
7.B | HUV | 1 |
9.A | VYV | 1 |
9.B | VYV | 1 |
Spolu | 9 |
Hviezdoslavov Kubín - OK - 3., 3. miesto
Šaliansky Maťko - OK - 1. miesto, KK - 2. miesto
Olympiáda ANJ - OK - 8., 8. miesto, KK - 19. miesto
Englishstar - účasť
Technická olympiáda - OK - 4. miesto
Biologická olympiáda - OK - 7., 8., 10. miesto
Geografická olympiáda - OK - 2., 2., 8. miesto, KK - 22. miesto
Chemická olympiáda - OK - 1., 3.,4. 10. miesto, KK - 3., 20. , 22. miesto
Dejepisná olympiáda - OK - 3., 4., 4., 10. miesto
Fyzikálna olympiáda - OK - 3., 4., 4. miesto
Matematická olympiáda - OK - 1., 2., 3. miesto, KK - 21. miesto
Pytagoriáda - OK - 1., 2., 5., 6. miesto
Klokanko - medzinárodná súťaž - úspešní riešitelia
Klokan - medzinárodná súťaž - úspešní riešitelia
Všetkovedko - celoslovenská súťaž - úspešní riešitelia
Maksík - úspešní riešitelia
Ekonomická olympiáda - KK - účasť
Slávik Slovenska - OK - 3. miesto
Vesmír očami detí - OK - 2., 2., 3. miesto
Stolný tenis žiačok - OK - 1. miesto, KK - 3. miesto
Stolný tenis žiakov - OK - 4. miesto
Malý futbal mladší žiaci - OK - 5. miesto
Malý futbal mladšie žiačky - OK - 3. miesto
Vybíjaná mladších žiačok - OK - 2. miesto
Florbal žiakov - predkolo - 4. miesto
Florbal žiačok - OK - 3. miesto
Streetbasketbal žiakov - OK - 3. miesto
Streetbasketbal žiačok - OK - 1. miesto, RK - 3. miesto
Minifutbal najmladších žiakov a žiačok - predkolo - 3. miesto
Atletika žiakov a žiačok OK - účasť
Všetky aktivity nižšie uvedené boli prezentované na webovom sídle školy a sú zdokumentované v kronike školy, niektoré aktivity boli uverejnené v Rovňanských novinách vydávaných obcou.
AKTIVITY: Deň gramotnosti, Medzinárodný deň školských knižníc, Deň finančnej gramotnosti, Ochrana života a zdravia, Európsky deň jazykov, Svetový deň mlieka, Zatoč s odpadom, Remeslo má zlaté dno, Do školy na bicykli, Svetový deň úsmevu, Čajový deň, Pozdravy starým rodičom, Mesiaca úcty k starším, Svetový deň bielej palice, Deň jablka, Čiastočné zatmenie Slnka, Učíme v maskách, Školský karneval, Deň detí, Záložka do knihy spája školy, Dni vedy a techniky, Beseda so spisovateľkou, Marec mesiac knihy, Deň Guinessových rekordov, „Sám doma“, Na bicykli do sveta, Výroba šarkanov, Vianočná tvorba, Pečenie vianočných oblátok, Vianočná pošta, Novoročný stolnotenisový turnaj, Veselí šašovia, Prekvapenie bez obalu, Eko komôrka, Zdravá výživa, Vezmi knihu a nie mobil, Svetový deň vody, Deň bez školskej tašky, Výtvarná súťaž "Včely, včielky, včeličky", Môj dom, môj hrad, Veľkonočný stolnotenisový turnaj, Včielky v našej škole, Ovocníčkový deň, Mini záhradka, Zelený svet, Čitateľský maratón, Súťaž o najlepšieho chemika školy.
Zážitkové učenie - Ako sme ulovili Lovca hradov - 4. ročník.
Zážitkové učenie - 2. ročník pozorovanie pôdy.
Zážitkové učenie - 1. ročník o živočíchoch, ktorí žijú, nielen, vo vode, v pôde, na súši, ale i v domácnosti. Zážitkom bol kontakt so škrečkom Archibaldom.
Rovesnícke vzdelávanie - 3.B v 1.A a 1.B dopravné prostriedky.
Rovesnícke vzdelávanie o včelách 2.B so 4.A a 4.B.
Liahnutie včielok samotárok na našej škole - 4.A,B trieda.
Divadelne predstavenie spojené s výchovným koncertom.
Žiaci 1. stupňa absolvovali hudobno-vzdelávací program Cesta životom, zameraný na formovanie mladej osobnosti.
Žiaci 2. stupňa absolvovali hudobno-výchovný koncert Muzika, venovaný slovenskej a českej populárnej hudbe.
Školský klub detí výchovu a vzdelávanie mimo vyučovania realizoval v oblastiach:
spoločensko-vednej činnosti „Zvedavé hlavičky“- pondelok
výtvarno-estetickej činnosti - Umelec “Utorok“
športovo-turistickej činnosti - Neposedná „Streda“
pracovno-technickej činnosti - Majster „Štvrtok“
prírodovedno-hudobnej činnosti - Eko-Echo „Piatok“
Aktivity boli zamerané na spestrenie pobytu detí v školskom klube, tvorivé dielne a besedy.
V piatich oddeleniach pracovalo 125 detí.
Jazykový kurz odídencov z Ukrajiny - 3 žiaci, vyučovala Mgr. Herchlová
Plavecký výcvik - 3., 5. ročník - 68 žiakov
Škola v prírode - 4. ročník Banská Bystrica-Králiky - 46 žiakov
Lyžiarsky výcvik - 7., 8. ročník - 69 žiakov - Lyžiarske stredisko Donovaly
Školské výlety:
Rajecká Lesná, Čičmany - 2. ABC, 20.06.2023
Piešťany, Podolie - 9.A, 9.B, 27.06.2023
Červený Kameň - 6.A, 6.B , 29.6.20223
Trenčín - 3.B, 01.06.2023
Stará Ľubovňa - 7.A, 7.B, 01.06.2023
Vládske Prečín - 5.A, 5.B, 01.06.2023
Bratislava, Devín - 8.A, 8.B, 01.06.2023
Exkurzie:
FYZ - Hydroelektráreň Nosice - 8.A, 8.B , 02. 06.2023
GEG - Banská Štiavnica - 8.A,B, 19.10.2022
GEG - Hvezdáreň Žiar nad Hronom - 5.A,B , 05.10. 2022
NBV - Skalka nad Váhom, Butkov - 5.A, 5.B, 29.06.2023
NBV - Skalka nad Váhom, Butkov - 6.B, 02.06.2023
DEJ - Bojnice - 6.A,6.B, 14.10.2022
DEJ - Trenčín - 6.A, 19.01.2023
Bricklandia Bratislava - 3.ABC, 20.02.2023
Bábkové divadlo Žilina - 2. ročník,11.11.2022
Preventívne aktivity
Internetová bezpečnosť - 4.,6. ročník, 25.11.2022, MV SR
Alkohol a fajčenie - 3.,4. ročník, 29.11.2022, RÚVZ PB
Ja a moja trieda - 1.A, 30.11.2022,CPP Púchov
Zdravý životný štýl - 1., 2. ročník, 01.12.2022, RÚVZ PB
Nenávistné prejavy na internete - 7., 8., 9. ročník,05.12.2022, OKP TN
Ja a moja trieda - 1.B, 2.ABC, 07.-15.12.2022, CPP Púchov
Internetová bezpečnosť - 3.ABC, 13.12.2022, MV SR
Obchodovanie s ľuďmi - 9.AB, 06.03.2023, SNSĽP BA
Kyberšikana - 4.A, 06.03.2023, SNSĽP BA
Ja a moja trieda - 1.C,21.03.2023, CPP Púchov
Na svete nie si sám - 4.AB, 19.04.2023, MP Education
Ja a moje Ja - 5.AB, 19.04.2023, MP Education
Nestresuj sa stresom - 6.AB, 19.04.2023, MP Education
Extrémizmus - 7., 8. ročník, 16.05.2023, SNSĽP BA
Práva dieťaťa - 5., 6. ročník, 16.05.2023, SNSĽP BA
Holokaust na Slovensku - 9.AB, 19.05.2023, PF UK BA
Neplánované tehotenstvo - 9.AB, 22.05.2023, OZ Tlakový hrniec BB
Aktivity v rámci voľby povolania
Moja kariérna cesta II - 9.AB,30.11.2022, CPP Púchov
Moja kariérna cesta II - 9.AB,07.,08.,13.12.2022, CPP Púchov
Moja kariérna cesta I - 8.AB, 23.05.2023, CPP Púchov
Tvorivé dielne - 9.AB, 08.12.2022, SOŠ OaS PU
Rodičovské združenie k prijímaciemu konaniu 2023/2024 - rodičia, žiaci 9.AB
Informácie výchovnej poradkyne k prijímaciemu konaniu - 9.A, 9.B
Proforient - 9. ročník,
DOD SOŠ obchodu a služieb Púchov
DOD Spojená škola Púchov
Stredoškolák - Hrdina Remesla - výstavisko Trenčín
PREZENTÁCIA NA VEREJNOSTI
Michalský jarmok.
Deň otvorených dverí.
Uvítanie detí do života v DK.
Mikuláš v obci, kultúrne vystúpenie žiakov na Námesti Slobody.
Vystúpenie na verejnosti pre dôchodcov v CSS Lednické Rovne.
Kultúrny program na Vianočné posedenie pre seniorov v DK.
Posedenie pre zamestnancov školy a jej dôchodcov.
Tvorivé dielne v Spojenej škole Púchov.
Uvítanie žiakov 1. ročníka starostom obce.
Výchovný koncert našich žiakov navštevujúcich ZUŠ.
Stretnutie predškolákov so žiakmi školy.
Deň matiek, kultúrny program pre rodičov v DK.
Výstava výtvarných prác v miestnom parku ku Dňu parkov.
Príspevky do obecných novín a na webovú stránku obce a školy.
Deti hrajú deťom-výchovný koncert našich žiakov zo ZUŠ.
Bábkové divadielko žiakov 2.B triedy pre rodičov.
Kúzelník v 3.A.
Návšteva predškolákov z MŠ Dolná Breznica.
Darčeky pre Centrum sociálnych služieb L. Rovne.
Jubilanti spoločnosti Rona a.s. - kultúrny program žiakov školy.
Spoločne za čistú obec.
Rozlúčka so žiakmi 9. ročníka.
Programy:
Škola je zapojená do školského programu s podporou EU - Školské ovocie. V rámci programu podľa dodávok žiaci dostávali ovocie a ovocné džúsy.
Zelená škola je najväčší medzinárodný environmentálny výchovno-vzdelávací program pre školy. Jeho cieľom je prispieť k prevencii a riešeniu problémov životného prostredia a priniesť do škôl reálne zmeny vo fungovaní aj výučbe. Je súčasťou medzinárodnej siete Eco-Schools. Na Slovensku je do tohto programu zapojených viac ako 250 škôl.
Minulý školský rok úspešne splnila naša škola podmienky na udelenie titulu Zelená škola a získanie medzinárodného certifikátu s platnosťou do augusta 2024 v téme „ Zeleň a ochrana prírody “. Úspešne sme zrealizovali plánované aktivity a podarilo sa nám naplniť zvolené dva ciele: ,,Revitalizácia areálu školy vytvorením náučno-estetickej plochy do mája 2022“ a „Prostredníctvom 12 aktivít podporiť biodiverzitu a ochranu prírody do mája 2022“. Ciele, ktoré nie sú splnené len na papieri, ale voľným okom poznateľné pre akéhokoľvek návštevníka školy.
V tomto školskom roku sme sa rozhodli pokračovať ďalej v programe, samozrejme v novej téme, ktorej certifikačné obdobie bude trvať 2 roky.
Najskôr sme doplnili Kolégium Zelenej školy o žiakov nižších ročníkov, ktorí nahradili odchádzajúcich členov. Prebehol na škole audit k zvolenej téme „Potraviny „. Zapojili sa do neho žiaci a dospelí členovia Kolégia, ale aj ďalší žiaci a zamestnanci školy. V ďalšom období zbierali žiaci a dospelí členovia Kolégia podnety na vhodné aktivity k zvolenej téme, ktoré sa postupne prehodnocovali a ukladali do vznikajúceho EAP u. Vybrali sme si dva ciele, ktoré sa pokúsime naplniť.
CIEĽ 1: Zníženie množstva potravinového odpadu v školskej jedálni o 10 % do mája 2024
CIEĽ 2: Prostredníctvom 8 aktivít zvýšiť povedomie o dôležitosti a možnostiach využívania lokálnych a sezónnych potravín do mája 2024
Po dvoch online konzultáciách a následných doplneniach bol EAP dňa 24.2. 2023 schválený pridelenou regionálnou koordinátorkou Zelenej školy p. Lesankou Blažencovou.
A pustili sme sa do práce!
Uskutočnili sme informačnú kampaň a monitoring k zvolenej téme „ Potraviny", obnovili sme informačné tabule pred školou a nástenky v oboch budovách školy, pravidelne informujeme o jednotlivých aktivitách /školské letáky, rozhlasové relácie, webová stránka školy, banery na chodbách, nástenky/. Začali sme s monitoringom potravinového odpadu v školskej jedálni, na chodbách a v triedach.
Prebehla prednáška vedúcej ŠJ -„ Zásady zostavovania vyváženého jedálneho lístka“ a „Ako sa pripravuje jedlo v školskej kuchyni“- zoznámenie sa s personálom a systémom práce školskej jedálne, zvlášť pre deti 1. a 2. stupňa. Žiaci 5.- 8. ročníka vypracovali dotazník „ Otestuj si svoje znalosti o jedle“, v ktorom odpovedali na 15 otázok . S veľkým úspechom sa stretla aktivita pre deti 1. stupňa - „ Prázdny tanier“. Každé dieťa, ktoré v danom dni zjedlo všetko, čo mu p. kuchárky naložili na tanier, dostalo pamätnú kartičku, ktorú môže použiť aj ako ospravedlnenie zo skúšania./ Varilo sa ozaj zdravo - kapustnica a ryba so zemiakovou kašou/. A deti sa naozaj snažili všetko spapať. Túto aktivitu určite ešte v budúcnosti zopakujeme. Rozbehlo sa aj zbieranie regionálnych receptov žiakmi - čo je 1. aktivita pri tvorbe „ Receptára našej školy“. Prebehli aj rovesnícke vzdelávania na témy: „Plytvanie potravinami“, „ Uhlíková stopa potravín“ a „Potravinové pyramídy“. Nezabúdali sme ani na dosadenie byliniek do záhonu a starostlivosť o bylinkový záhon a na zeleninové vyvýšené záhony - vysadenie a starostlivosť. Všetky tieto, ale aj ďalšie aktivity smerujú k tomu, aby sa deti zdravo stravovali a neplytvali potravinami.
Samozrejme sme pokračovali aj v aktivitách nadväzujúcich sa na predchádzajúce témy Zelenej školy - „Odpad“ a „ Zeleň“, napr. separovanie odpadu a znižovanie jeho množstva, čistenie okolia školy, vybraných častí obce, starostlivosť o včielky, ovocný sad, trávnik, skalku a všetku zeleň v areáli školy, ako aj mnohé ďalšie.
Deti po celý rok pracovali v rôznych záujmových krúžkoch, zúčastnili sa na exkurziách a výletoch, z ktorých väčšina bola zameraná na naplnenie cieľov proenvironmentálnej výchovy a Zelenej školy.
V začatej práci budeme pokračovať aj v budúcom školskom roku.
Projekty:
Pomáhajúce profesie v edukácií detí a žiakov II.
Cieľom bolo zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu, zlepšiť výsledky a kompetencie žiakov. V rámci projektu pracovali 4 asistenti učiteľa, čo prinieslo pozitívu pre žiakov znevýhodnených, ktorým boli nápomocní na vyučovacích hodinách.
Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania
Cieľom národného projektu je inovovať a realizovať systém meraní na úrovni školy a na úrovni v rámci nižšieho stredného vzdelávania. Projekt umožňuje hodnotiť kvalitu vzdelávania, monitorovať vývoj vzdelávania na základných školách a ovplyvňovať strategické rozhodnutia v oblasti vzdelávacej politiky. Súčasne má národný projekt za cieľ analyzovať stav a potreby vzdelávania na Slovensku v oblasti kľúčových kompetencií, budovať potenciál pedagógov, realizovať monitorovanie vzdelávacích výsledkov vlastnej školy s ohľadom na školský vzdelávací program.
Škola sa zapojila do národného projektu s cieľom zistiť, ako je technicky schopná elektronicky testovať žiakov v predmetoch ako matematika, slovenský jazyk a literatúra, ale i napr. v čitateľskej a matematickej gramotnosti. Projekt má prispieť k zvýšeniu kvality vzdelávania na Slovensku a pomôcť lepšie pripraviť žiakov pre konkurenčne náročný európsky pracovný trh.
Škola podporujúca zdravie
Zapojením do projektu sa snažíme žiakov viesť k podpore zdravého životného štýl, k zručnostiam a návykom na podporu zdravia, k zmysluplnému využívaniu voľného času... V rámci projektu sme vysádzali rastliny a dreviny v areáli školy, ošetrovali sme ovocné stromy a kry, venovali sme sa zberu papiera a rôznym výstavkám ovocia a zeleniny, aranžovaniu a výtvarným prácam.
Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javovo v školskom prostredí
Cieľom projektu je zefektívniť systém výchovného poradenstva a prevencie. Zameriava sa na ďalšie vzdelávanie výchovných poradcov a zabezpečuje diagnostický elektronický program, metodickú a odbornú literatúru využívanú vo výchovno-vzdelávacom procese, v práci pedagogických a odborných zamestnancov školy, v profesijnej orientácií žiakov.
Aktivizujúce metódy vo výchove
Cieľ projektu je efektívne využívanie aktivizujúcich metód vo výchove, moderné digitálne technológie a špeciálne interaktívne digitálne pomôcky pre pedagógov, ktoré výrazne prispejú k eliminovaniu výchovných problémov.
Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva
Cieľom projektu je vytvorenie funkčného elektronického vzdelávacieho systému a uvedenie elektronických služieb do prevádzky, modernizácia vzdelávacieho procesu s cieľom skvalitniť pripravenosť žiakov končiacich primárne a nižšie stredné vzdelávanie, implementácia vybraných elektronických služieb a vytvorenie elektronickej podpory pre procesy vzdelávacieho systému regionálneho školstva. Získanie učebných pomôcok, didaktickej techniky (interaktívna tabuľa, projektor, notebook) pre využívanie vo výchovno-vzdelávacom procese.
Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť
Cieľ projektu: Inovovať obsah, formy a metódy vo vzdelávacom procese a zvýšiť kvalitu vzdelávania. Realizovať ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov na zvyšovanie ich kompetencií.
Výstup: získanú literatúru využívať pri tvorbe školského vzdelávacieho a výchovného programu.
Rozvojový projekt „Čítame radi“
Cieľ projektu: Podpora čitateľskej gramotnosti nákupom detských, mládežníckych kníh a audiokníh, odborných kníh pre pedagogických a odborných zamestnancov školy.
Profesijný a karierový rast pedagogických zamestnancov
Cieľom projektu je zriadenie, zariadenie a vybavenie učebne kontinuálneho vzdelávania pre vzdelávanie, podporu a odborné aktivity rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov.
V školskom roku 2021/2022 nebola vykonaná inšpekčná činnosť ŠŠI.
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 20.11.2019
Druh inšpekcie: tematická
Predmet a oblasti: Stav zabezpečenia a realizácie celoslovenského testovania žiakov 5. ročníka v základnej škole
Závery: Kontrolou neboli zistené žiadne pochybenia.
Základná škola patrí do siete štátnych škôl Slovenskej republiky poskytujúcich primárne a nižšie stredné vzdelávanie v slovenskom jazyku. Škola má právnu subjektivitu. Leží v okrese Púchov, v Trenčianskom kraji. Jej zriaďovateľom je obec Lednické Rovne. Základná škola je plnoorganizovaná, navštevujú ju žiaci kmeňovej obce Lednické Rovne, ale i žiaci z okolitých spádových obcí (Dolná Breznica, Horná Breznica, Horovce, Kvašov, Lednica, Dulov, Zubák, Púchov, Streženice). Škola v šk. roku 2022-2023 poskytovala výchovu a vzdelávanie 425 deťom vo veku od 6 do 15 rokov, v 21 triedach /11 tried na prvom stupni a 10 tried na druhom stupni ZŠ/. Priemerný počet žiakov v triedach je dvadsaťjeden. Vzdelávanie zabezpečovalo 42 pedagogických zamestnancov. 100% kvalifikovanosť pedagogického zboru zabezpečovala 97,60 % odbornosť výchovno-vzdelávacieho procesu. Z pedagogických zamestnancov 93 % tvoria ženy a 7 % tvoria muži. Vekové zloženie pedagogických zamestnancov je 47 rokov.
Základná škola leží na Schreiberovej ulici a pri príležitosti 30. výročia od jej otvorenia jej bol udelený Ministerstvom školstva Slovenskej republiky čestný názov Základná škola Eduarda Schreibera. Eduard Schreiber sa venoval filmovaniu a na Slovensku, natočil prvý hraný film. Škola bola uvedená do prevádzky 25.10.1969. Budovy celé desaťročia fungovali bez väčších opráv a zásahov. Po roku 2000 sa pristúpilo k rozsiahlym opravám strechy telocvične, jedálne, dielní, k rozsiahlej rekonštrukcii strechy pavilónu „A“, v roku 2007 strechy pavilónu B. Dnes sú našou pýchou aj zrekonštruované priestory telocvične a športového areálu, kde športuje nielen školská mládež, ale i široká verejnosť. V roku 2009 bol zrealizovaný v rámci regionálneho operačného programu projekt „Rekonštrukcia a modernizácia ZŠ“ spolufinancovaný EU. V rámci tohto projektu bola prevedená výmena okien, zateplenie budovy, zrekonštruovaná bola plynová kotolňa. Nový vnútorný šat v roku 2018 dostala i budova školských dielní a premenila sa na svet práce.
Škola sa nachádza v blízkosti miestneho parku. Budovaním jej exteriéru, úpravou a výsadbou zelene sme sa i v šk. roku 2022-2023 snažili byť jeho súčasťou. Súčasťou školy je i zariadenie školského stravovania a školský klubu detí.
Areál je celistvý s primeraným vnútorným nádvorím. Škola sa skladá z piatich samostatných objektov: pavilón A pre 6.- 9. ročník, pavilón B pre 1.- 5. ročník, C - školské dielne, D -telocvičňa, E - školská jedáleň.
Každá trieda má svoju kmeňovú učebňu. Počas školského roka boli pravidelne využívané dve počítačové učebne, učebňa biológie, fyziky, chémie, hudobnej výchovy, techniky a práce s materiálom, jazyková učebňa, telocvičňa, školská knižnica. Vyučovanie prebiehalo aj v eko-učebni a v ovocnom sade. Okrem teoretického vyučovania sa tu žiaci zoznamovali s prírodným náučným chodníkom, s okrasnými rastlinami a kríkmi, poznávali a učili sa pestovať liečivé rastliny, trvalky a skalničky. Žiaci v spolupráci s učiteľmi počas vyučovania predmetu Technika sa podieľali nielen na vybudovaní náučného prírodného chodníka, ale i na vybudovaní skalky. Týmto krokom sme podporiť duálne vzdelávanie na úrovni ZŠ, a tak prepojili teóriu s praxou.
Triedy, odborné učebne a kabinety sa postupne modernizujú a dopĺňajú novými učebnými pomôckami. Všetkých 33 učební je vybavených IKT technikou s prístupom na internet. Aj pomocou týchto zariadení sa stáva vyučovací proces v našej škole príťažlivejším. Všetci vyučujúci majú osobné pracovné notebooky. V prípade kombinovania prezenčnej a dištančnej formy vyučovania majú pedagogickí zamestnanci možnosť využívať výučbový program Microsoft Teams.
Počas celého školského roka sa všetci zamestnanci školy snažili pripravovať tie najlepšie personálne, materiálne a odborno-organizačné podmienky, aby naši žiaci mohli pokračovať v osvojení si čitateľskej, pisateľskej, matematickej, finančnej, prírodovednej, informačnej, cudzojazyčnej a kultúrnej gramotnosti. K osvojeniu spomínanej gramotnosti prispievala v rámci Školského vzdelávacieho programu hlavne odbornosť pedagogického zboru, moderné učebné pomôcky, odborné učebne a IKT technika.
Škola využíva vo výchovno-vzdelávacom procese množstvo technických pomôcok: dataprojektory s premietacími plátnami, videoprehrávače, notebooky, DVD prehrávače, CD prehrávače, magnetofóny, televízory, počítače s prístupom na internet, interaktívne tabule, skenery, vizualizéri, tlačiarne a kopírky. Počas školského roka sa priebežne dopĺňali kabinetné zbierky o nové moderné učebné pomôcky a nevyhnutný materiál, postupne sa vymieňajú nefunkčné počítače, výučbové počítačové programy pre jednotlivé predmety a ročníky. V tomto školskom roku sme zakúpili 4 notebooky. Sponzorsky sme získali 40 počítačových jednotiek. Nainštalovali sme 3 interaktívne tabule spolu sú v 17 triedach. V rámci aktívnej školy máme na chodbách zóny stolného tenisu a iných pohybových prvkov. Na chodbách boli priebežne aktualizované náučné nástenky a vzdelávacie materiály. Dopĺňali sme knižný fond školskej knižnice.
Pozornosť bola venovaná aj exteriéru školy, kde sa pravidelnou údržbou, kosením a čistením priestorov udržiaval upravený vzhľad.
Vybudovali sme priestor na činnosť školského podporného tímu a priestor pre činnosť ZUŠ.
Objekty sa udržiavajú a postupne podľa dostupnosti finančných prostriedkov sa aj opravujú. V tomto školskom roku bolo nutné čistenie kanalizácie, oprava sociálnych zariadení chlapcov a dievčat v pavilóne B. Finančné prostriedky boli použité na zakúpenie krájača ovocia a zeleniny do školskej jedálne, 20 lavíc, 40 stoličiek, 12 písacích stolov do učební, na nákup dezinfekčných, čistiacich, kancelárskych potrieb i pracovných ochranných pomôcok. Podľa potreby sa priebežne opravovali znečistené steny náterom. Bola odstránená havária hlavného prívodu elektrickej energie. Bola realizovaná oprava elektrických rozvodov, elektroinštalácie a svietidiel telocvične, kabeláž a nové rozvody pevného internetu. Prebehla inštalácia wifi internetu, predpísaných revízií, opravy športového náradia a náčinia, meranie emisií. Namontovali sa nové plynové a elektrické ohrievače vody.
Silné stránky školy
Kvalitné vzdelávanie a inovatívne metódy. Dobré materiálne vybavenie školy. Posilnenie hlavných predmetov voliteľnými hodinami, možnosť druhého cudzieho jazyka v alternatíve s prácou s materiálom od 7. ročníka. Vysoká odbornosť vyučovania, 100% kvalifikovanosť pedagogického kolektívu, ich práca s nadanými a talentovanými žiakmi. Dlhodobo dobré výsledky vo výchovno-vzdelávacom procese, vedomostných a športových súťažiach, umiestňovanie žiakov na stredné školy, vytváranie vhodných podmienok pre záujmovú a mimoškolskú činnosť, ŠKD, ŠJ, ZUŠ.
Dobrá úroveň špeciálno-pedagogickej a výchovnej práce, prítomnosť školského špeciálneho pedagóga, školského psychológa, pedagogických asistentov, školského podporného tímu. Zlepšenie prospechu žiakov so zdravotným znevýhodnením, vzájomná spolupráca učiteľov, spolupráca s vedúcimi MZ a PK, dobrá spolupráca s rodičmi, radou školy a rodičovským združením.
Záujem učiteľov o ďalšie vzdelávanie sa a ich zapájanie sa do programov a projektov. Dobrá spolupráca so zriaďovateľom, rekonštrukcia priestorov školy pre činnosť ZUŠ , bezbariérový prístup, moderné učebne, budovanie odborných učební, školská knižnica, športový areál. Exteriérový kamerový systém na škole, pokrytie všetkých priestorov školy internetom, elektronizácia administratívnych činností.
Slabé stránky školy
Zvyšujúci sa počet žiakov so zdravotným znevýhodnením, s poruchami správania a učenia, nedostatočný počet pedagogických asistentov. Nezáujem žiakov o vzdelávanie, zvýšená náročnosť na udržanie disciplíny a pozornosti žiakov v triedach, nedocenenie práce pedagógov verejnosťou. Nedostatok finančných prostriedkov na realizáciu tvorivých a mimoškolských aktivít.
Činnosť ŠKD narúšaná neustálym rôznym časovým odchodom detí z ŠKD. Nedostatok finančných prostriedkov na moderné dobudovanie tried, nutnosť stálej inovácie digitálnych technológii vyžadujúca značné finančné prostriedky vzhľadom na neustálu modernizáciu vyučovacieho procesu. Obnova počítačovej techniky v pôvodných počítačových učebniach, rozšírenie počtu interaktívnych tabúľ.
Návrhy riešení:
Operatívne prijímať opatrenia na ďalšie skvalitňovanie materiálno-technického vybavenia školy. V nadväznosti na normatívne finančné prostriedky pokračovať v dopĺňaní kabinetných zbierok o moderné učebné pomôcky a prezentovať vnútorné vybavenie a zariadenie školy medzi rodičmi a verejnosťou. Aplikovať moderné vyučovacie metódy a formy prostredníctvom projektov. Zapojiť učiteľov do vzdelávacích kurzov k úspešnému zvládnutiu školskej reformy. Zapojiť sa do výzvy na získanie školského digitálneho koordinátora.
Počet žiakov so ŠVVP: 37
Žiaci:
s poruchou aktivity a pozornosti - 6
s vývinovou poruchou učenia - 18
s narušenou komunikačnou schopnosťou - 9
s poruchou správania - 1
s pervazívnou vývinovou poruchou - 3
Počas celého školského roka sme spolupracovali s Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Púchove, ktoré nám zabezpečovalo poradenstvo v oblasti výchovy a vzdelávania žiakov so zdravotným znevýhodnením, poradenstvo v oblasti prevencie užívania drog a iných psychotropných látok, prevencie šikanovania, diagnosticko- psychologické a špeciálno-pedagogické vyšetrenia žiakov. Pre diagnostikovaných pracovníčky CPPP vypracovávali odborné odporúčania, koordinovali začlenenie žiakov so ŠVVP (individuálnu integráciu) do základnej školy, napomáhali výchovnej poradkyni, špeciálnej pedagogičke, asistentom učiteľa, triednym učiteľom a ostatným pedagógom pri vypracovávaní individuálnych výchovno-vzdelávacích plánov žiakov, zdravotne znevýhodnených žiakov (individuálne začlenených žiakov). Taktiež sme spolupracovali so Súkromným centrom špeciálno-pedagogického poradenstva v Púchove. Na škole od januára začala pracovať školská psychologička, ktorá je veľmi nápomocná pri riešení rôznych problémov.
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2023: 69 /počet dievčat 33/
Skutočný počet žiakov 1. ročníka k 15.9.2023: 55/ počet dievčat 33/
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 14 / počet dievčat 5/
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2023
Nižší ročník | 5.roč. | 6.roč. | 7.roč. | 8.roč. | 9.roč. | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet žiakov | 3 | 1 | 1 | 45 | 50 |
Celkovo umiestnených na SŠ: 50 žiakov (z 9.ročníka - 45, z 8.ročníka - 1, zo 6. ročníka - 1, z 5.ročníka - 3)
Gymnázium 7
Gymnázium Púchov 5
Gymnázium Futurum Trenčín 1
Gymnázium Liptovský Hrádok1
Akadémia 2
Obchodná akadémia Považská Bystrica 2
Stredná zdravotnícka škola 11
SZŠ Trenčín 5
SZŠ Považská Bystrica 3
SZŠ Žilina 2
SZŠ Bratislava 1
Stredná priemyselná škola 8
SPŠ Dubnica nad Váhom 4
Stredná priemyselná škola stavebná E.B. Trenčín 4
Škola umelecká 1
Škola umeleckého priemyslu Trenčín 1
Stredné odborné školy 21
SOŠ Spojená škola Púchov 3
SOŠ obchodu a služieb Púchov 9
SOŠ obchodu a služieb Trenčín1
SOŠ pedagogická Turčianske Teplice 2
SOŠ technická Dubnica nad Váhom 2
SOŠ Pruské 1
SOŠ sklárska - Spojená škola Púchov 1
SOŠIT sv. J. Bosca Nová Dubnica 1
SOŠ drevárska a stavebná Krásno nad Kysucou 1
Celkovo prijatých na SŠ: 50 žiakov (z 9.ročníka - 45, z 8.ročníka - 1, zo 6. ročníka - 1, z 5.ročníka - 3)
Trieda | ANJ | BIO | DEJ | DOV | ETV | FYZ | GEG | HUV | CHE | INF | MAT | NBV | NBE | NEJ | OBN |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.A | 1,06 | ||||||||||||||
1.B | 1 | ||||||||||||||
1.C | 1,05 | ||||||||||||||
2.A | 1,22 | ||||||||||||||
2.B | 1,18 | ||||||||||||||
2.C | 1,11 | ||||||||||||||
3.A | 1,29 | 1 | 1,41 | ||||||||||||
3.B | 1,47 | 1 | 1,47 | ||||||||||||
3.C | 1,13 | 1 | 1,25 | ||||||||||||
4.A | 1,67 | 1 | 2,04 | ||||||||||||
4.B | 1,46 | 1 | 1,79 | ||||||||||||
5.A | 2 | 1,61 | 1,39 | 2,04 | 1 | 1,43 | 2,3 | 1,09 | |||||||
5.B | 2,61 | 1,78 | 1,61 | 1 | 2,56 | 1,28 | 1,61 | 2,44 | 1,36 | 1 | |||||
6.A | 2,67 | 2,58 | 1,96 | 2,38 | 2,54 | 1,17 | 1,63 | 2,63 | 1,21 | 1,71 | |||||
6.B | 2,41 | 2,32 | 2,27 | 1 | 2,73 | 2,77 | 1,24 | 2,09 | 2,95 | 1 | 1,86 | ||||
7.A | 2,43 | 1,87 | 2,18 | 1 | 2,74 | 2,48 | 1 | 1,91 | 1,65 | 2,87 | 1,14 | 1,94 | 1,61 | ||
7.B | 2,45 | 1,91 | 2,36 | 1 | 2,73 | 2,41 | 1,14 | 1,91 | 1,5 | 3 | 1,19 | 1,8 | 1,77 | ||
8.A | 1,9 | 1,65 | 1,6 | 2 | 1,55 | 1,15 | 1,8 | 1,2 | 2,15 | 1,05 | 1,73 | 1,6 | |||
8.B | 2,07 | 2,33 | 2,53 | 1 | 2,47 | 2,4 | 1,33 | 2,6 | 1,33 | 2,73 | 1,15 | 1 | 1,8 | 1,93 | |
9.A | 1,83 | 2,13 | 1,91 | 2,04 | 2,17 | 2,09 | 3,14 | 1 | 2 | 1,74 | |||||
9.B | 1,86 | 1,36 | 1,55 | 1 | 1,91 | 1,77 | 1,91 | 2,05 | 1,1 | 1 | 1,75 | 1,36 |
Trieda | OZO | PBM | PVC | PDA | PVO | RFS | SJL | Spr | THD | TSV | TEC | THF | VLA | VYV |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.A | 1 | 1,06 | 1 | |||||||||||
1.B | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
1.C | 1 | 1,05 | 1 | |||||||||||
2.A | 1,11 | 1,17 | 1 | |||||||||||
2.B | 1,18 | 1,41 | 1 | |||||||||||
2.C | 1,05 | 1,11 | 1 | |||||||||||
3.A | 1 | 1,24 | 1,53 | 1 | 1,24 | |||||||||
3.B | 1 | 1,35 | 1,47 | 1 | 1,47 | |||||||||
3.C | 1 | 1,31 | 1,31 | 1 | 1,25 | |||||||||
4.A | 1 | 1,63 | 1,83 | 1 | 1,58 | |||||||||
4.B | 1,13 | 1,42 | 1,71 | 1 | 1,71 | |||||||||
5.A | 2,3 | 1 | 1 | 1 | 1,17 | |||||||||
5.B | 2,44 | 1 | 1 | 1 | 1,28 | |||||||||
6.A | 2,5 | 1,04 | 1 | 1,13 | 1,04 | |||||||||
6.B | 2,68 | 1 | 1 | 1,05 | 1,27 | |||||||||
7.A | 1 | 2,82 | 1 | 1 | 1,13 | 1,13 | ||||||||
7.B | 1,14 | 2,45 | 1 | 1 | 1,09 | 1,41 | ||||||||
8.A | 1 | 2,25 | 1 | 1 | 1,05 | 1,2 | ||||||||
8.B | 1 | 2,8 | 1 | 1 | 1 | 1,07 | ||||||||
9.A | 1 | 2,3 | 1 | 1 | 1,04 | 1 | ||||||||
9.B | 1 | 2,23 | 1 | 1 | 1,18 | 1 |
Trieda | Počet | Prospeli | Neprospeli | Neklasifikovaní |
---|---|---|---|---|
1.A | 16 | 16 | 0 | 0 |
1.B | 20 | 20 | 0 | 0 |
1.C | 19 | 19 | 0 | 0 |
2.A | 20 | 20 | 0 | 0 |
2.B | 18 | 18 | 0 | 0 |
2.C | 19 | 19 | 0 | 0 |
3.A | 17 | 17 | 0 | 0 |
3.B | 18 | 18 | 0 | 0 |
3.C | 16 | 16 | 0 | 0 |
4.A | 25 | 25 | 0 | 0 |
4.B | 24 | 24 | 0 | 0 |
5.A | 23 | 23 | 0 | 0 |
5.B | 18 | 18 | 0 | 0 |
6.A | 24 | 23 | 1 | 0 |
6.B | 22 | 22 | 0 | 0 |
7.A | 23 | 23 | 0 | 0 |
7.B | 22 | 22 | 0 | 0 |
8.A | 20 | 20 | 0 | 0 |
8.B | 15 | 15 | 0 | 0 |
9.A | 23 | 23 | 0 | 0 |
9.B | 22 | 22 | 0 | 0 |
Š K O L A |
Rozpočet v € |
Čerpanie v € |
Zostatok v € |
Normatívne finančné prostriedky
zo štátneho rozpočtu |
935.319,- |
935.319,- |
0,- |
Nenormatívne finančné
prostriedky: |
|
|
|
Dopravné pre žiakov |
24.776,- |
22.762,- |
2.014,- |
Vzdelávacie poukazy |
11.949,- |
10.457,- |
1.492,- |
Škola v prírode |
3.700,- |
3.700,- |
0,- |
Lyžiarsky kurz |
10.650,- |
10.650,- |
0,- |
Asistent učiteľa |
12.378,- |
12.378,- |
0,- |
Príspevok na edukačné
publikácie |
7.120,- |
7.120,- |
0,- |
Prostriedky z plánu
obnovy a odolnosti |
13.277,- |
13.277,- |
0,- |
Finančné prostriedky čerpané
cez projekt NIVAM |
56.203,- |
56.203,- |
0,- |
Finančné prostriedky zo
zdrojov obce |
137.247,- |
137.247,- |
0,- |
Vlastné príjmy |
19.406,- |
19.406,- |
0,- |
Voľnočasové aktivity boli venované žiakom ich prácou v záujmových krúžkoch, ako i prácou v hudobnom a výtvarnom odbore základnej umeleckej školy, ktorej poskytujeme priestory v popoludňajších hodinách v pavilóne "B".
Názov záujmového krúžku | Počet detí | Vedúci |
---|---|---|
Biologický krúžok | 15 | Mgr. Stanislava Gašparíková |
Čítajme si po anglicky | 15 | Mgr. Michaela Paganíková |
Florbal mladší žiaci | 17 | Dominik Burian |
Florbal starší žiaci | 17 | Dominik Burian |
Fyzikálny krúžok | 14 | RNDr. Mária Behrová |
Geografický krúžok | 14 | Mgr. Dagmar Benčová |
Hravá angličtina | 21 | Ing. Mária Backová |
Chemický krúžok | 13 | Ing. Beata Kubáňová |
Karate A | 26 | Ján Daniš |
Karate B | 22 | Ján Daniš |
Lego | 29 | Anna Danihelová |
Precvičujeme matematiku | 24 | Ing. Antónia Turiaková |
Príprava na matematické súťaže | 16 | Mgr. Eleonóra Bezáková |
Príprava na T5 z MAT | 23 | Mgr. Andrea Brozáková |
Príprava na T9 z MAT | 22 | Mgr. Eleonóra Bezáková |
Príprava na T9 zo SJL | 26 | Mgr. Lenka Herchlová |
Príprava na T9. z MAT | 21 | RNDr. Mária Behrová |
Remeslo má zlaté dno | 20 | Zdenka Chudá |
Rybársky krúžok | 26 | Tomáš Levko |
Stolnotenisový 2 krúžok | 24 | Ing. Viera Javorková |
Stolnotenisový krúžok | 28 | Ing. Beata Kubáňová |
Vybíjaná dievčat | 24 | Mgr. Zuzana Dobrodenková |
Z každého rožka troška | 27 | Mgr. Barbora Staňová |
Zábavná matematika | 22 | Mgr. Eleonóra Bezáková |
Pri škole pracuje Rada rodičov, ktorá sa schádza podľa potreby. Na zasadnutia je vždy prizvaná riaditeľka školy. Stretnutia pedagogických zamestnancov so zákonnými zástupcami žiakov sa uskutočňujú formou konzultačných pondelkov, ktoré poskytujeme rodičom každý pondelok do 15.00 hod. v priestoroch školy. Rodičia túto formu využívajú podľa potreby.
Okrem pondelkov triedni učitelia každý štvrťrok v školskom roku informujú rodičov o prospechu, dochádzke a správaní ich detí formou triedneho rodičovského združenia. Rodičia sú informovaní o prospechu priebežne formou elektronickej žiackej knižky. V prípade potreby pedagogickí zamestnanci komunikujú s rodičmi telefonicky, prípadne e-mailom. Webová stránka školy vytvára možnosť komunikácie a odovzdávania informácií všetkým rodičom prostredníctvom Edupage.
Rada rodičovského združenia spolupracuje so školou pri tradičných školských podujatiach ako: Mikuláš, Deň Zeme, Deň matiek, Karneval, MDD, zber druhotných surovín, Podľa schváleného rozpočtu rodičovské združenie sa pravidelne podieľa na financovaní nákupu učebných pomôcok a literatúry, doplnenia inventára tried, cestovného žiakom na súťaže, odmien žiakom za súťaže, knižných odmien na konci školského roka.
Spätná väzba a komunikácia od rodičov bola pravidelná. Všetkým rodičom ďakujeme za spoluprácu.
Vypracoval: PhDr. Ľuba Potočná
V Lednických Rovniach, 18. septembra 2023
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 25. septembra 2023
Správa prerokovaná v rade školy dňa: 16. októbra 2023
Powered by aSc EduPage